terapi-mod-angst

Angst

11. september, 2017

Når man bliver angst, bliver man anspændt, får uro i kroppen og hjertebanken, og man kommer ofte til at trække vejret hurtigt og kun i den øverste del af brystkassen.
Angst er en ubehagelig følelse af, at der er fare på færde, uden at der behøver at være det, og ofte uden at man ved, hvad angsten kommer af.

Frygt er derimod en følelse, man får, når man ved, hvad frygten kommer af og vurderer, at der reelt kan ske noget farligt, og det er derfor en hensigtsmæssig reaktion, som skal forhindre, at man kommer til skade.

I terapien vil vi arbejde med årsagen til angsten – og jeg vil give dig nogle vejrtrækningsøvelser og evt. foreslå meditation eller andre øvelser, der kan hjælpe dig her og nu.

4 kommentarer

  • Rose siger:

    Jeg har det dårligt og er træt og slap hvad er det der kan gøre det bedre??

    • Vanesa siger:

      Jeg har angst men jeg kan ikke fortælle mine forældre det.

      • Ina Hahn siger:

        Hej Vanesa

        Tak for din kommentar – nu ved jeg ikke, hvor gammel du er – handler det om, at du evt. godt kunne tænke dig at komme i terapi, men bliver nødt til at have dine forældres accept?

        Kærlig hilsen Ina

    • Ina Hahn siger:

      Hej Rose

      Tak for dit spørgsmål og beklager meget, at jeg først svarer nu.
      Set ud fra mit perspektiv og min tilgang, er der altid en grund til, at man har det dårligt og i dit tilfælde føler sig træt og slap. Jeg vil foreslå et terapiforløb, hvor du, ved hjælp af spørgsmål fra terapeuten, finder svarene inde i dig på, hvordan du på den ene eller den anden måde kommer til at modarbejde dig selv, og hvordan du kan bryde disse mønstre og få din energi tilbage.

      Kærlig hilsen Ina

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *